/آموزشی

تبلیغات آنلاین

هر آنچه در سال 2021 باید بدانید

نویسنده: Corey Braccialini

منبع: hubspot.com

ترجمه: شاریوان

آیا تا به حال روی تصویری در اینستاگرام دو بار ضربه زده اید، یا نسبت به ویدیویی در فیس بوک واکنش نشان داده اید، یا روی نتیجه جستجو در Google کلیک کرده اید، اما بعد از آن متوجه شده باشید که این یک تبلیغ است؟ شاید از ابتدا متوجه نشده باشید که این یک تبلیغ است، شما به تصور اینکه یک عکس زیبا یا مطلبی جذاب پیش روی شماست روی آن کلیک کرده اید.

امروزه روز، بیش از هر زمان دیگری، روشهای مختلف تبلیغاتی مرتبط با کسب و کار اینترنتی شما می توانند از هر لحاظ هدفمند و مفید باشند، به گونه ای که قبلاً هرگز امکان پذیر و مرسوم نبوده است. به طور خلاصه، امروز تبلیغات بر مبنای محتوا هستند، از دیگر سو فضای تبلیغات آنلاین در حال تغییر است. در این نوشتار سعی داریم تبلیغات آنلاین در شبکه های اجتماعی، موتورهای جستجو، نمایشگرهای آنلاین و تبلیغات بومی را بررسی کنیم.


نحوه تبلیغات آنلاین

فکر کردن به بازاریابی ارگانیک یک کسب و کار سخت نیست، یرای نمونه از راههایی مانند وبلاگ و تأمین محتوا، درج آگهی های تبلیغاتی غیر رایگان، فعالیت و جستجو در شبکه های اجتماعی و ... می توان استفاده کرد. این روشها منطقی به نظر می رسند و هرکدام روشهای مدیریتی و اجرایی خاصی را می طلبند. بازاریابان شبکه های اجتماعی بر افزایش دنبال کننده (فالور)، یا اشتراک گذاری محتوا و جلب مخاطبان خود متمرکز شده اند. وبلاگ نویسان و بازاریابان محتوا تلاش خود را برای جستجوی ارگانیک بهینه می کنند و بر معیارهایی مانند افزایش ترافیک و تبادل متمرکز هستند. در همین حال، تبلیغات بر معیارهای عملکردی مانند کاهش هزینه هر خرید و افزایش بازده هزینه تبلیغات متمرکز هستند. با چنین اهداف متفاوتی، جای تعجب نیست که بسیاری از بازاریابان روش برخورد با محصولات را جدا از یکدیگر می دانند.

اگر به شما بگویند، نه تنها بازاریابی ارگانیک (رایگان) و غیر رایگان می تواند به همه کمک کند، بلکه تبلیغات دیجیتال نیز می تواند به شما در بهبود تلاش های ارگانیک کمک کند، چی فکر می کنید؟

بله این امر امکان پذیر است.

سه روش اصلی وجود دارد که تبلیغات دیجیتال می تواند به شما در بهبود عملکرد تلاش های بازاریابی ارگانیک شما کمک کند.

افزایش آگاهی از برند با نمایش محتوای شما برای افراد درون و خارج از صفحه های شما. با استفاده از هدف گذاری و تجزیه و تحلیل سیستم های تبلیغات، درک بهتری از مخاطبان خود خواهید داشت. ایجاد محتوای با عملکرد بالاتر با درک اینکه چه محتوای تبلیغاتی به شما کمک می کند اهداف تجاری خود را محقق کنید.

هدف از هر استراتژی تبلیغاتی باید بازدهی مثبت به نسبت سرمایه گذاری تبلیغاتی شما باشد. برای درک بهتر این مطلب می توان  سوال هایی مطرح کرد، آیا درآمد شما از فعالیت تبلیغاتی بیشتر از هزینه ای است که صورت گرفته است؟ یا چگونه می توانید میزان هزینه تبلیغات خود را تعیین کنید تا بیشترین بازده را از سرمایه خود دریافت کنید؟ برای شروع پاسخ به این سوالها، باید سیستم مناقصه استفاده شده توسط شبکه های تبلیغاتی را درک کنیم.

(لینک یکی از مطالب وبلاگ) شاید مایل به خواند این مقاله هم باشد:

پیشنهاد اولیه، حداکثر مبلغی است که شما مایلید برای یک اقدام دلخواه در تبلیغات بپردازید. برای مثال اگر هدف یک حراج است، دلیل آن تبلیغات ارائه محصولات و خدمات بصورت حراج است. شبکه های تبلیغاتی فضای محدودی برای تبلیغ دارند و برای تعیین اینکه آیا تبلیغات شما به مخاطب مورد نظر شما نمایش داده می شود یا خیر، آنها مناقصه برگزار می کنند تا ببینند هر تبلیغ دهنده ای مایل به پرداخت چه هزینه ای برای فضای تبلیغاتی است. درست مثل هر مناقصه دیگری، بالاترین پیشنهاد قیمت برنده می شود.

در این مرحله، ممکن است به این نتیجه برسید، "خوب، من متوجه شدم که سیستم حراج چگونه کار می کند. اما چگونه می توانم بفهمم که واقعاً چقدر باید هزینه کنم تا بتوانم بازگشت سرمایه خود را ببینم؟"

معمولاً توصیه می شود که از درآمد خود عقب باشید تا تعیین کنید حداکثر پیشنهاد شما چقدر باشد.

از این معادله استفاده کنید:

ارزش مشتریان وفادار xهزینه جذب مشتریان جدید x تبلیغ شما توسط مشتریان (سفارش شدن)

ارزش مشتریان وفادار: یعنی اینکه سودآوری شما از مشتریان وفادار چقدر است.

هزینه جذب مشتریان جدید: منظور هزینه هایی است که صرف جذب مشتریان جدید می شود.

تبلیغ شما توسط مشتریان (سفارش شدن): یعنی آهنگ و میزان تبلیغ شما توسط مشتریان چه میزان است.

با تحلیل این داده ها، شما معیارهایی در اختیار خواهید داشت که براساس آن می توانید هزینه های تبلیغات را مشخص نماید، و اینکه چه هزینه ای را صرف تبلیغ کنید.

بیایید فرض کنیم، که شما می خواهید از تبلیغات دیجیتال برای تبلیغ محتوای جدید خود استفاده کنید. پس باید بدانید که حداکثر هزینه تبلیغات شما باید چقدر باشد تا بازدهی مثبت در سرمایه گذاری خود مشاهده کنید. فرض کنید که موارد زیر را در مورد تجارت خود می دانید:

ارزش مشتریان وفادار: 500 هزارتومان در روز (سودی که به واسطه مشتریان وفادار دریافت می کنید.

نرح متوسط منجر به مشتری: 10% (مثلاً 10% از هزینه های شما صرف جذب مشتریان جدید می شود.)

تبلیغ شما توسط مشتریان (سفارش شدن): %20 (مثلاً 20% از مشتریانتان شما را به دیگران توصیه می کنند.

این اعداد را بر اساس معادله بالا در هم ضرب کنید تا مشخص شود حداکثر هزینه تبلیغ شما چقدر باید باشد.

10/000 = 0/20 × 0/10 × 500/000

این بدان معناست که شما می توانید حداکثر 10/000 تومان برای هر کلیک روی تبلیغ خود هزینه کنید. هدف شما باید صرف کمتر از 10/000 تومان برای دستیابی به بازده مثبت سرمایه گذاری باشد.