/آموزشی

نحوه استفاده از Insights اینستاگرام (در 9 مرحله آسان) – بخش اول


Instagram Insights تجزیه و تحلیل تعامل های شما را در صفحه کاریتان نشان می دهد در نتیجه این امکان را فراهم می کند که استراتژی اینستاگرامتان را برای کسب و کار خود بهبود بخشید.

دیگر لازم نیست حدس بزنید چه چیزی برای مخاطبان شما مفید است، Instagram Insights این را به شما خواهد گفت. در نتیجه لایک های بیشتری دریافت خواهید کرد ، فالوورهای بیشتری به دست می آورید و می توانید تعامل های خود را به طور تصاعدی رشد دهید.

در این پست، همه چیزهایی را که باید در مورد Insights اینستاگرام و نحوه استفاده از آن برای بهبود پروفایل اینستاگرام خود بدانید، مرور خواهیم کرد.

Instagram Insights چیست؟

Instagram Insights قابلیتی است که به کاربران اکانت تجاری اینستاگرام اجازه می دهد تا تجزیه و تحلیل های مربوط به پروفایل و پست های خود را ببینند. بر اساس این داده‌ها، می‌توانید تشخیص دهید که مخاطبانتان چه چیزی را دوست دارند و بیشتر درگیر چه چیزی هستند و با تکیه با آن استراتژی خود را بهبود ببخشید.

چرا از Instagram Insights استفاده کنیم؟

Instagram Insights به شما این امکان را می دهد که به داده های مهم مربوط به تعامل با کاربران پروفایل تجاری خود دسترسی داشته باشید. در واقع آگاهی از اعداد خام، مانند تعداد لایک‌هایی که برای یک پست دریافت می‌کنید، کافی نیست. داشتن درک درست از مخاطبان نیز مهم است. اینجاست که Insights وارد می‌شود و به شما می‌گوید بازدیدکنندگان، چه چیزی را ترجیح می‌دهند و چه کسانی هستند. مطمئناً شما می‌توانید بر اساس حسی درونی تصمیم‌هایی تجاری بگیرید، اما زمانی که بتوانید فرضیات را با حقایق هرچند سرد و سخت تأیید کنید، احتمال موفقیت شما بسیار بیشتر خواهد بود.


داده‌ها و تجزیه و تحلیل‌ها به شما کمک می‌کنند تأثیر تلاش‌های بازاریابی خود را در کانال‌های مختلف اندازه‌گیری کنید تا ببینید آیا کاری وجود دارد که باید در آن تغییر ایجاد کنید؟ - مانند هدف قرار دادن مخاطبان متفاوت، پست کردن در زمان خاصی از روز یا آزمایش با قالب محتوایی جدید و … . در واقع رسانه‌های اجتماعی از این منظر که می‌توان آن‌ها را اندازه‌گیری و بهبود ببخشید با سایر ابزار بازاریابی شما تفاوتی ندارند. به همین دلیل است که با استفاده از Instagram Insights قادر خواهید بود استراتژی اینستاگرام موثرتری ایجاد کنید.

برای استفاده از Instagram Insights، ابتدا باید یک پروفایل تجاری داشته باشید. و خبر خوب اینکه، اگر از قبل از یک حساب شخصی استفاده می‌کنید، می‌توانید مستقیماً به نمایه کسب‌وکار بروید و نحوه تبدیل حساب خود در چند مرحله ساده را مشاهده کنید.

  • چگونه به Insights اینستاگرام دسترسی پیدا کنیم؟
  1. پروفایل خود را در اپلیکیشن اینستاگرام باز کنید.
  2. صفحه تنظیمات (Setting) باز کنید.
  3. روی «حساب - Account» ضربه بزنید.
  4. روی "تغییر به حساب حرفه ای – Switch to professional account" کلیک کنید. دسته بندی خود را انتخاب کنید و روی "انجام شد - Done" کلیک کنید.

اختیاری: به یک حساب تجاری بروید.

اختیاری: صفحه فیس بوک خود را متصل کنید.

1. پروفایل خود را در برنامه اینستاگرام باز کنید.

می توانید پروفایل اینستاگرام خود را مستقیماً از برنامه موبایل اینستاگرام خود به یک حساب تجاری تبدیل کنید. ابتدا برنامه را باز کنید و روی عکس نمایه خود در گوشه سمت راست پایین فید خود کلیک کنید.

2. صفحه تنظیمات را باز کنید.

در گام دوم، وقت آن است که به تنظیمات بروید. در نمایه خود، روی نماد سه خط در گوشه سمت راست بالا کلیک کنید.

در پنجره باز شده، روی "تنظیمات" کلیک کنید.

3. روی «حساب - Account » ضربه بزنید.

یک منوی لیست ظاهر می شود. روی «حساب» ضربه بزنید.

4. روی "Switch to Professional Account" کلیک کنید.

با جابه‌جایی به یک حساب حرفه‌ای، می‌توانید فوراً به Insights دسترسی داشته باشید - حتی اگر یک کسب‌وکار نباشید.

5. دسته بندی خود را انتخاب کنید.

بهترین دسته بندی که شما را توصیف می کند را انتخاب کنید. پس از اتمام کار، روی «انجام شد» کلیک کنید

پس از آن، به صفحه خود بازگردید.

همانطور که می بینید، می توانید بلافاصله با یک حساب حرفه ای به Insights دسترسی پیدا کنید. اگر یک فریلنسر یا تولیدکننده محتوا هستید، می‌توانید همان‌طور که هستید بمانید، یا می‌توانید گام دیگری را برای تغییر به حساب تجاری بردارید.

6. اختیاری: به یک حساب تجاری بروید.

اگر یک کسب‌وکار، سازمان یا برند هستید، می‌توانید گام دیگری برای تبدیل حساب حرفه‌ای خود به حساب تجاری بردارید. یک حساب حرفه ای به شما دسترسی کامل به Insights می دهد. قاعدتاً حساب تجاری برای شرکت ها مناسب تر است.

توجه داشته باشید که تبدیل حساب شخصی به یک حساب حرفه ای همیشه قبل از تغییر به یک حساب تجاری انجام می شود.

برای تبدیل حساب شخصی به یک حساب تجاری، روی منوی سه خط در گوشه سمت راست بالای صفحه خود کلیک کنید. سپس روی «تنظیمات» و سپس «حساب» کلیک کنید. و بعد در پایین، روی «Switch Account Type» کلیک کنید.

حالا روی «Switch to Business Account» کلیک کنید.

انجام شد. اکنون حسابتان تجاری است و به Insights دسترسی دارید.

7. اختیاری: صفحه فیس بوک خود را متصل کنید.

در نهایت، اگر یک صفحه تجاری فیس بوک دارید، مهم است که آن را به حساب تجاری یا حرفه ای اینستاگرام خود متصل کنید. برای انجام این کار، به نمایه خود بروید و روی دکمه "Edit Profile" کلیک کنید.

در بخش «اطلاعات پروفایل »، روی «اتصال صفحه فیس بوک» کلیک کنید. برای اتصال صفحه خود یا ایجاد صفحه جدید، دستورات را دنبال کنید.

قبل از اتصال صفحه خود حتماً یک حساب فیس بوک داشته باشید.

هنگامی که حساب حرفه ای یا تجاری خود را راه اندازی کردید، می توانید از Instagram Insights استفاده کنید.


Instagram Insights Explained

با این حال، قبل از اینکه به دستورالعمل‌های خاصی برای استفاده از آن بپردازیم، در اینجا تجزیه و تحلیل‌هایی در این کانال وجود دارد که بازاریابان باید بدانند و نحوه استفاده از آن را یاد بگیرند.

بیایید به Insights اینستاگرام از دید یک پرنده نگاه کنیم و آنها را تک به تک بزرگنمایی کنیم.


نمای کلی بینش

Insights Overview "صفحه اصلی" Instagram Insights است. در اینجا، خواهید دید که به طور کلی چگونه عمل کرده اید.

در این صفحه اطلاعات مختلفی دریافت می کنید:


Date Range - محدوده تاریخ: این داده نشان دهنده روزها و هفته هایی است که ما در این صفحه فعالیت داشته ایم. می‌توانید با کلیک روی «7 روز گذشته» در گوشه سمت چپ بالا، مدت زمان را تغییر دهید.

Information - اطلاعات: اگر زمانی گیج شدید یا متوجه نشدید یکی از عناصر این صفحه به چه معناست، می توانید روی دکمه "i" در گوشه سمت راست بالا کلیک کنید و تعاریف اصطلاحات روی صفحه را دریافت کنید.

Accounts Reached - حساب‌های به دست‌آمده: به تعداد کاربران منحصربه‌ فردی اشاره می‌کند که محتواهای شما شامل پست‌ها، استوری ها،Reels، ویدیوها، لایوها، و تبلیغات را حداقل یک بار دیده‌اند.

Accounts Engaged - حساب‌های درگیر شده: حساب‌های درگیر شده به تعداد کاربرانی اشاره دارد که یا با آنها تماس گرفته‌اید و یا به نوعی با محتوای شما تعامل داشته‌اند. تعاملات می تواند شامل لایک، ذخیره، نظر، اشتراک گذاری و پاسخ باشد.

Total Followers - مجموع فالوورها: تعداد فالوورها به تعداد افرادی که شما را دنبال می کنند اشاره دارد.

Content You Shared - محتوایی که به اشتراک گذاشته‌اید: در این بخش تعداد کلی پست‌ها، استوری ها، حلقه‌ها، ویدیوها، لایوها و تبلیغاتی را که به اشتراک گذاشته‌اید را به شما می‌دهد.

اکنون، بیایید با جزئیات بیشتر به «حساب‌های بدست آمده»، «حساب‌های درگیر شده» و «کل دنبال‌کنندگان» برویم.


Accounts Reached

حساب های به دست آمده

در Accounts Reached، اطلاعات دقیق تری در مورد کاربرانی که محتوای شما را دیده اند و به نوعی با نمایه شما تعامل داشته اند، خواهید دید. جب حالا بیایید اطلاعات مختلفی را که در این صفحه پیدا خواهید کرد، بیشتر بررسی کنیم.

Reached Audience - در اینستاگرام منظور از Reach تعداد کل افرادی است که محتوا یا تبلیغ شما را دیده اند. در واقع Reached Audience به شما نشان می دهد که چه تعداد کاربر محتوای شما را دیده اند. مخاطبان شما بر اساس وضعیت دنبال کننده، جنسیت، سن، کشور و شهر تقسیم می شوند. همچنین می توانید تعداد افرادی را که از طریق تبلیغات با آنها در ارتباط بوده اید را مشاهده کنید.

Content Reach - دسترسی به محتوا: بخش دسترسی به محتوا به شما امکان می‌دهد ببینید کدام نوع پست به تعداد بیشتری از افراد رسیده است. ابتدا نموداری با تعداد افرادی که پست‌ها، استوری ها، Reels، ویدیوهای IGTV و ویدیوهای زنده شما را دیده‌اند مشاهده می‌کنید. در در ادامه، پست‌های فردی خود را با عملکرد برتر بر اساس دسترسی خواهید دید.

Impressions: منظور تعداد دفعاتی که همه پست‌های شما نمایش داده شده است، از جمله به بازدیدهای تکراری توسط همان کاربران اشاره دارد.

Profile Activity- فعالیت نمایه: فعالیت نمایه اقداماتی را که کاربران پس از بازدید از نمایه شما انجام می دهند را تجزیه می کند. می‌توانید تعداد ضربه‌های زده شده روی وب‌سایت، آدرس کسب‌وکار، دکمه تماس، دکمه ایمیل و دکمه نوشتاری را ببینید. اما برای اینکه این معیارها نشان داده شوند، باید آن دکمه ها را تنظیم کرده باشید.


Account Engaged 

 حساب های درگیر 

حساب‌های درگیر شده به تعداد کاربرانی اطلاق می‌شود که فراتر از تماشای محتوای شما یا عبور از آن، با محتوای شما تعامل داشتند. بیایید نگاهی به بخش های مختلف این صفحه بیاندازیم.

Engaged Audience- مخاطبان درگیر: بخش مخاطبان درگیر به شما نشان می دهد که چه تعداد از کاربران منحصر به فرد محتوای شما را لایک کرده اند، نظر داده اند، ذخیره کرده اند، به اشتراک گذاشته اند یا به آن پاسخ داده اند. مخاطبان درگیر شما بر اساس وضعیت دنبال کننده، جنسیت، سن، کشور و شهر تقسیم می شوند.

Content Interactions- تعاملات محتوا: بخش تعاملات محتوا تعداد کل دفعاتی که افراد محتوای شما را پسندیده، نظر داده، ذخیره کرده، به اشتراک گذاشته یا به آن پاسخ داده اند را به شما نشان می دهد. سپس این عدد را بر اساس هر پست تجزیه می کند. همچنین پست های با عملکرد برتر خود را در هر دسته خواهید دید.


Total followers

کل دنبال کنندگان

صفحه کل فالوورهای اینستاگرام در Insights به شما این امکان را می دهد که تعداد کل کاربرانی که شما را دنبال می کنند را مشاهده کنید. همچنین می‌توانید فالوها، لغو فالوها، مکان‌های برتر، محدوده سنی و جنسیت را ببینید.

در زیر مجموعه Total followers و تفکیک آنها، یک بخش دیگر را مشاهده خواهید کرد: بیشترین زمان فعال.

Most Active Times- فعال ترین زمان ها: بخش فعال ترین زمان ها ساعات و روزهایی را به شما نشان می دهد که فالوورهای شما اغلب در اینستاگرام هستند. این به شما امکان می دهد بهترین زمان برای ارسال پست را تعیین کنید تا بتوانید بیشترین تعداد دنبال کننده را جذب کنید.

نحوه مشاهده اطلاعات پست در اینستاگرام

برای مشاهده اطلاعات آماری پست‌ها در اینستاگرام، به نمایه اینستاگرام خود بروید و روی دکمه‌ای که دقیقاً بالای پست‌هایتان می‌گوید «Insights» کلیک کنید. یا، روی منوی سه خط در گوشه بالا سمت راست کلیک کنید و روی Insights ضربه بزنید. در آنجا، می‌توانید Insights را برای همه پست‌ها، Reels، ویدیوهای زنده و موارد دیگر ببینید.

در مرحله بعد، بیایید به این موضوع بپردازیم که چگونه می‌توانید اطلاعات مربوط به پست‌های فردی را در اینستاگرام مشاهده کنید.

به صفحه پروفایل خود بروید.

روی پستی بروید که می‌خواهید اطلاعات آماری آن را ببینید.

در پایین پست یک بنر وجود دارد. روی View Insights ضربه بزنید.

اکنون می‌توانید تعداد لایک‌ها، نظرات، اشتراک‌گذاری‌ها و ذخیره‌های پست خود را ببینید.


نحوه مشاهده اطلاعات آماری Reels 

به نمایه خود بروید.

به Reel فردی بروید که می‌خواهید اطلاعات آماری برای آن ببینید.

در پایین Reel، یک بنر وجود خواهد داشت. روی View Insights ضربه بزنید.

اکنون می توانید ببینید که برای Reel خود چند پخش، لایک، نظر، اشتراک گذاری و ذخیره دریافت کرده اید.


نحوه مشاهده اطلاعات آماری برای یک استوری - story 

اگر استوری شما در حال حاضر در صفحه فعال است:

به نمایه خود بروید.

روی عکس پروفایل خود کلیک کنید

وقتی استوری شما نمایان شد، صفحه را بالا بکشید.

شما فوراً به اطلاعات آماری آن استوری از جمله بازدیدکنندگان، پاسخ‌ها، خروج‌ها، کلیک‌های روی پیوند، باز ارسال و موارد دیگر دسترسی خواهید داشت.

اگر استوری شما قبلاً منقضی شده است یا بیش از 24 ساعت گذشته است:

به پروفایل خود بروید.

روی دکمه اقدام Insights در بالای پست خود ضربه بزنید.

در قسمت محتوایی که به اشتراک گذاشته اید، روی ردیف استوری هایی که در گذشته به اشتراک گذاشته اید ضربه بزنید.

روی استوری که می‌خواهید اطلاعات آماری آن را ببینید، صفحه را سریع به بالا بکشید.


نحوه مشاهده اطلاعات آماری برای یک لایو

اگر به تازگی لایو خود را به پایان رسانده اید:

بلافاصله پس از اتمام ویدیو، روی View Insights ضربه بزنید.

اکنون می‌توانید تعداد بینندگان، لایک‌ها، ارسال‌ها، نظرات و سایر تعاملات را ببینید.

اگر در گذشته ویدیوی زنده خود را پخش کرده اید:

به پروفایل خود بروید، روی دکمه Insights در بالای پست خود ضربه بزنید.

در قسمت محتوایی که به اشتراک گذاشته‌اید، روی ردیف ویدیوهای زنده‌ای که در گذشته به اشتراک گذاشته‌اید ضربه بزنید.

روی ویدیوی Live قدیمی که می‌خواهید اطلاعات آماری آن را ببینید، کلیک کنید.


نحوه مشاهده اطلاعات آماری برای یک ویدیو

به پروفایل خود بروید.

روی دکمه مثلث پخش (▶) درست بالای پست خود کلیک کنید.

روی ویدیویی که می‌خواهید اطلاعات آماری برای آن ببینید ضربه بزنید.

روی سه نقطه افقی (⋯) یا عمودی (⋮) در گوشه ویدیو ضربه بزنید.

در منوی پاپ آپ روی View Insights ضربه بزنید.


در بخش دوم این مقاله به نحوه استفاده از Insights اینستاگرام در کارهای روزمره خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.

منبع: www.hubspot.com