/آموزشی

نوشتن کپشن جذاب اینستاگرام-بخش اول

نوشته: TAMAL DAS

نوشتن کپشن های جذاب تاثیر زیادی بر جذب بیشتر مخاطبان و دنبال کننده در اینستاگرام دارد. اما چه چیزی باعث جذب لایک ها و بازدیدهای بیشتر مخاطبین خواهد شد؟

اینستاگرام همان چیزی است که برای انتشار عکس و ویدئو نیاز دارید. نکته جالب اینجاست با کپشنهای جذاب می توانید از توضیحات طولانی پرهیز کنید. کپشن به عنوان یک ابزار قدرتمند می تواند جزئیاتی را ارائه دهد که ممکن است در تصاویر نادیده گرفته شده باشند.

با نکات پیشتر امتحان شده ای که در ادامه آمده یاد خواهید گرفت چگونه در اینستاگرام دنبال کنندگانتان را افزایش دهید.

1. جلب توجه کاربران اینستاگرام با اولین واژه ها (خط اول)

مدت زمانی که می توان طی آن توجه کاربران اینترنت را جذب کرد به سرعت در حال کاهش است. در واقع، شما کمتر از 10 ثانیه فرصت دارید تا توجه دوستان و دنبال کنندگان خود را جلب کنید. پس، نوشتن اولین واژه ها یا اولین خط برای به دام انداختن ایشان و وادار کردنشان به خواندن کل مطلب اهمیت می یابد. همچنین، اطمینان حاصل کنید که مهمترین بخش اطلاعات را در ابتدای کپشن گنجانده باشید. اگر خط اول مناسب و جذاب نباشد، مردم دلیل و علاقه ای به تعامل با شما نخواهند داشت. در واقع باید حس کنجکاوی آنها را برانگیزید. برای این امر راههای زیادی وجود دارد که عمده ترین آنها شامل طرح یک سوال، بیان یک ضرب المثل، اشاره به یک نقل قول یا هر چیز دیگری باشد. همه اینها می توانند برای شروع یک کپشن جالب مفید باشند.

شاید این مطلب هم برای شما جذاب باشد:  استراتژی محتوا 

2. از ایموجی ها برای انتقال احساسات استفاده کنید

یک تصویر ساده به تنهایی هزار کلمه را بیان می کند و این شامل ایموجی یا شکلک نیز می شود. استفاده از ایموجی های خنده دار و مرتبط می تواند منجر به جذب مخاطبان بیشتری برای خواندن کپشن ها شود. بنابراین ، از ایموجی مناسب استفاده کنید تا احساسات خود را به وضوح منتقل کنید.

علاوه بر استفاده از ایموجی ها همچنین گاه می توانید متن کپشن را رنگارنگ کنید. همچنین می توانید از شکلک ها برای جایگزینی برخی از کلمات مانند شنا کردن، روز تولد و … برای کوتاه کردن متن های بلند استفاده کنید.

3. وقفه ها را بین خطوط قرار دهید

نوشتن متن های کوتاه و واضح برای اینستاگرام روش استانداردی است که برای فالوورها نیز قابل هضم است. البته در مواقعی هم ممکن است لازم باشد، متن های مفصلی بنویسید. هرچند، متن های طولانی می تواند باعث شود که فالوورهای شما به طور کلی از این پست صرف نظر کنند. برای کاهش این ریزش با استفاده از وقفه ها و پاراگراف بندی درست در متن خود می توانید از خسته کننده بودن متن ها خودداری کنید.

منظور از وقفه ها به فضایی که بین خطوط برای ایجاد یک پاراگراف ایجاد می شوند، اشاره دارد. این امر علاوه بر سهولت خواندن متن های اینستاگرام، باعث می شوند متن از نظر بصری نیز جذاب تر به نظر برسند.

4. به یاد داشته باشید که هشتگ اضافه کنید

تصور کنید برای یک تصویر که در اینستاگرام منتشر کرده اید یک عنوان طعنه آمیز بنویسید، اما هیچکس مفهوم آن را متوجه نمی شود و شما شخصیت جالبی به نظر نمی رسید. اما با استفاده از هشتگ #طعنه می توانید از چنین وضعیت شرم آوری جلوگیری کنید. در واقع هشتگها در مواردی رویکرد و هدف شما را نیز مشخص می کنند.

علاوه بر این، حتماً می دانید هشتگ ها این شانس را ایجاد می کنند که افراد پست شما را بر اساس موضوع آن پیدا کنند - مانند صبحانه سالم یا راههای کاهش وزن شما. اگر پست شما درباره یک فیلم، آلبوم یا کتاب پرطرفدار است، از هشتگ های مناسب برای ورود به تبادل استفاده کنید. در مجموع هشتگ دسترسی به پست را افزایش می دهد، پست ها را طبقه بندی می کند و شانس شما را برای جذب دنبال کنندگان جدید افزایش می دهد. یادتان باشد فقط هشتگ های مرتبط و پرطرفدار را اضافه کنید تا مطمئن شوید کاربران مناسب پست شما را پیدا می کنند.