/تحلیلی

21 نمونه برند استایل، برای الهام بصری

 21 نمونه برند استایل، برای الهام بصری

وقتی صحبت از ساختن یک برند به یاد ماندنی می شود، در واقع بحث از یک امر اثبات شده است. مانند زمانی که در حال خرید آجیل یا قهوه مورد علاقه خود در فروشگاه مواد غذایی هستید، و می توانید آن را از یک مایل دورتر تشخیص دهید.

بهترین برندها در مغز ما می مانند، زیرا حضورشان را با تکرار لوگو، فونت، رنگ و تصاویر تثبیت کرده اند. هنگامی که به اندازه کافی آنها را می بینیم، فوراً قابل تشخیص می شوند و حس واضحی از قابلیت اطمینان و امنیت بودن را برای ما به ارمغان می آورند.

در این مقاله، دستورالعمل‌های برند، عناصر راهنمای سبک و چند نمونه شگفت‌انگیز از آن‌ها را بررسی خواهیم کرد تا از آنها به عنوان نمونه های الهام‌بخش برای پروژه برندسازی یا طراحی مجدد وب‌سایت خود استفاده کنید.

دفترچه راهنمای برند چیست؟

دفترچه راهنمای برند که به عنوان راهنمای سبکی برند نیز شناخته می شوند، شامل ترکیب، طراحی و ظاهر کلی که برند یک شرکت یا کسب و کار را ایجاد می کند است. دفترچه راهنمای برند می تواند محتوای لوگو، وبلاگ، وب سایت، تبلیغات و … را تعیین کند.

شناخته‌شده‌ترین برندهایی را که به یاد می آورید تصور کنید. شاید دلیل یادآوری آنها یکنواختی پیام - نوشتاری یا بصری - این برندها باشد. رنگ های اصلی برند در سراسر آنها منعکس شده و زبانشان آشنا به نظر می رسد. این عوامل سازماندهی شده اند و در عین حال که سفت و سخت نیستند، منسجم اند.

در ادامه تعدادی از عناصر مهم در دفترچه راهنمای برند اشاره می کنیم و این که هر کدام چه بخش‌هایی از یک نام تجاری را می‌توانند تحت تأثیر قرار دهند.

عناصر دفترچه راهنمای برند

دفترچه راهنمای برند بسیار بیش از موارد مورد نیاز یک لوگو را در بر می گیرد. از نظر بصری هر آنچه که نام تجاری و هدف کسب و کار شما نیاز دارد را شامل می شود. در این راستا تعدادی عناصر کلیدی وجود دارد که دفترچه راهنمای برند بر اساس آنها شکل می گیرد.

بیانیه ماموریت: بیانیه ماموریت شما قطب نمای دفترچه راهنمای برند شما است و تضمین می کند که تمام محتوای شما در جهت یک هدف حرکت می کند. این بیانیه می تواند وبلاگ، محتوا، شعارهای تبلیغاتی، رسانه ها و … شما را مشخص کند.

شخصیت خریدار: شخصیت یا پرسونای خریدار شمایل خیالی مشتری ایده آل شماست و شامل جزئیات مربوط به عنوان شغلی، سن، جنسیت و چالش های حرفه ای مشتری شما است – بنابراین مشخص می کند که برند شما برای چه کسانی محتوا تولید و منتشر می کند. شخصیت خریدار شما محتوای وبلاگ، شعارهای تبلیغاتی و رسانه های بصری را مشخص می کند.

پالت رنگ: پالت رنگ گروهی از رنگ‌هایی است که برند شما برای طراحی هویت بصری خود استفاده و هر محتوای بصری ایجاد شده را هدایت می‌کند. این ترکیبات رنگی اغلب از کدهای رنگی HEX یا RGB پیروی می کنند و لوگو، طراحی وب، تبلیغات چاپی و هر رویداد بصری شما بر اساس آن خواهد بود.

راهنمای سبک نگارش: منظور کتاب یا دفترچه ای است که در مورد نحوه بیان محتواهای شما درباره محصولات، خدمات و بطور کلی فهرست موضوعاتی که برند می تواند یا نمی تواند درباره آنها بنویسد مشخص کرده است. راهنمای سبک نگارش می تواند لحن محتوای وبلاگ، اسکریپت های ویدئویی، محتوای وب سایت و صفحه فرود، نکات ارتباطی روابط عمومی و مقالات وبلاگ شما را مشخص کند.

تایپوگرافی: تایپوگرافی یک عنصر بصری از دفترچه راهنمای برند شما است که فراتر از فونتی است که در لوگوی شرکت خود استفاده می کنید. از طراحی وبلاگ شما تا لینک ها و استایل در وب سایت شما را پشتیبانی می کند، حتی شعار شما را.

همانطور که می بینید، هدف از دفترچه راهنمای برند، تشکیل و حفظ همه عناصر مختلف یک شرکت است که در صورت ترکیب، کل برند را همانطور که شناخته شده است بیان می کند.

حال ببینیم 21 برند مطرح چگونه از تمهیدات استفاده کرده اند.

1. Medium

Medium در دفترچه راهنمای برند خود بر تایپوگرافی و رنگ تاکید دارد. راهنمای آن همچنین شامل جزئیاتی مربوط به "هدف" و "اصول محصول" شرکت است.

2. Wolf Circus Jewelry

برند Wolf Circus Jewelry بطور کامل با ظاهر سروکار دارد. طبیعتاً دفترچه راهنمای برند این شرکت نیز چنین است و شامل بیانیه ماموریت شرکت، جزئیات محصول، نوع تایپ، تغییرات لوگو، پالت رنگ و مجموعه ای جداگانه از دستورالعمل ها فقط برای تبلیغات است.

3. Ollo

Ollo فعال در زمینه رنگ و تایپوگرافی است برای همین دفترچه راهنمای برند خود را به یک بازی تبدیل کرده است. این بهترین راه برای نشان دادن خلاقیت به سازندگان محتوا است و در عین حال پایبندی به کدهای رنگی خاص ollo.

4. Skype

پلتفرم چت ویدیویی مورد علاقه همگان. Skype که اکنون متعلق به مایکروسافت است، در درجه اول بر روی عبارت محصول و قرار دادن لوگوی خود تمرکز دارد.


5. Barre & Soul

دفترچه راهنمای برند Barre & Soul شامل تغییراتی از لوگو، فاصله لوگو، لوگوهای ثانویه، تصاویر پشتیبان و یک پالت پنج رنگ است.




6. Spotify

دفترچه راهنمای برند Spotify ممکن است ساده و سبز به نظر برسد، اما چیزی بیشتر از یک دایره سبز لیمویی در برند وجود دارد. پالت رنگ Spotify شامل سه کد رنگ است، در حالی که بقیه دستورالعمل های برندسازی این شرکت به شدت بر روی تنوع لوگو و آثار هنری تمرکز دارند. دفترچه راهنمای برند حتی به شما امکان می‌دهد نسخه نمادینی از لوگوی آن را دانلود کنید.

7. Barre & Soul

Barre & Soul یک دفترچه راهنمای برند بسیار کامل دارد که قرار دادن لوگو در تمام محصولات ظروف آشپزخانه خود را پوشش می دهد. این شرکت همچنین شامل یک پالت رنگ بزرگ است که هر رنگ بر اساس محصولی که باید روی آن نشان داده شود مرتب شده است.

8. Herban Kitchen

Herban Kitchen در دفترچه راهنمای برند خود دارای پالت رنگ و بافت است. این دستورالعمل‌ها نه تنها نشان می‌دهند که لوگوی برند چگونه ظاهر می‌شود، بلکه نشان می‌دهد که ویترین‌های مختلف شرکت از بیرون برای مشتریان بالقوه چگونه به نظر می‌رسند.

9. Urban Outfitters

عکاسی، رنگ و حتی لحن صدا در دفترچه راهنمای برند Urban Outfitters الهام گرفته شده از کالیفرنیا است. با این حال، این شرکت ابایی ندارد که اطلاعاتی درباره مصرف‌ کننده ایده‌آل خود و آنچه برند به آن اعتقاد دارد را نیز درج کند.

10. Love to Ride

Love to Ride، یک شرکت دوچرخه سواری، در دفترچه راهنمای بصری جذاب خود همه چیز از تنوع رنگ دارد. دستورالعمل های برند این شرکت شامل 9 کد رنگ و جزئیات زیادی در مورد لوگوها و تصاویر ثانویه آن است.

11. Barbican

Barbican، یک مرکز هنری و آموزشی در بریتانیا، یک دفترچه راهنمای برند پر ادعا و در عین حال ساده ارائه می‌کند که تمرکز زیادی روی لوگوی خود و حروف چاپی دارد.

12. I Love New York

با وجود تی شرت های ساده و معروفش، I Love New York یک راهنمای سبک برند دارد. این شرکت دستورالعمل های خود را با توضیح کامل ماموریت، چشم انداز، داستان، مخاطبان هدف و لحن صدای خود آغاز می کند. و بر این اساس است که در دفترچه راهنمای برند به بررسی موقعیت لوگوی خود در کالاهای مختلف می پردازد.

13. Cisco

دفترچه راهنمای برند Cisco فقط یک راهنما نیست - یک کتاب برند تعاملی است. این شرکت بازدیدکنندگان وب‌سایت را صفحه به صفحه از طریق چشم‌انداز، مأموریت، استراتژی و حتی وعده‌های نام تجاری خود، قبل از نشان دادن لوگوی کاربران و اجازه دادن به آن‌ها برای تایپ کردن با استفاده از تایپ‌فیس اختصاصی خود، «CiscoSans» بررسی می‌کند. شاید بپرسید پالت رنگ Cisco کجاست؟ این برند یک صفحه وب مجزا برای این کار دارد.


14. University of the Arts Helsinki

دفترچه راهنمای برند University of the Arts Helsinki (دانشگاه هنر هلسینکی) بیشتر یک آلبوم تبلیغاتی خلاقانه است تا یک راهنمای بازاریابی سنتی و ده ها زمینه را به شما نشان می دهد که شامل لوگوی اکتیو این مدرسه، و همچنین انیمیشن هایی است.

15. NJORD

دفترچه راهنمای برند مینیمالیستی NJORD هر آنچه را که برای طراحی با استفاده از لوگو و پالت رنگ برند برای طراحی وب و چاپ نیاز دارید در اختیار شما قرار می دهد.

16. Espacio Cultural

این مرکز فرهنگی در آرژانتین دارای پالت رنگی است که به اندازه کارگاه های هنری که میزبان آن است، پیچیده گی دارد. با این وجود، این برند کار خارق‌العاده‌ای انجام می‌دهد، تا آخرین کد رنگ و قرار دادن لوگویی را که می‌توانید پیدا کنید تجزیه می‌کند.

17. Alienware

کاربران بازی ویدیویی، Alienware را با رایانه‌های بازی‌پسندش می‌شناسند، اما بقیه دنیا آن را با زیبایی ظاهری شیک این برند می‌شناسند. این شرکت دفترچه راهنمای برند خود را در چهار بخش اصلی سازماندهی می کند: صدا، طراحی، عکاسی و پارتنر. همچنین نحوه تعامل برند با برندهای شریک مانند Star Wars را توصیف می کند و نشان می دهد.

18. Netflix

Netflix در درجه اول بر روی رفتار با لوگوی خود متمرکز شده است. این شرکت مجموعه ای ساده از قوانین حاکم بر اندازه، فاصله، و محل حروف بزرگ معروف خود و همچنین یک کد تک رنگ برای لوگوی قرمز کلاسیک خود ارائه می دهد.

19. قهوه Scrimshaw

این برند «آرام»، «دوستانه» و «مدرن» که دارای یک پالت رنگی پنج کدی است، تعدادی لوگوی ثانویه دارد که در موقعیت‌های مختلف از آن استفاده می‌کند.

20. NASA

"راهنمای استانداردهای گرافیکی" ناسا همانقدر رسمی و پیچیده است که شما فکر می کنید. این راهنما در 220 صفحه، شامل تعداد بی‌شماری لوگو، رنگ و طرح‌های پشتیبانی است. و خب طبیعی است، شاتل های فضایی ناسا قوانین برند خود را دارند.

21. اداره حمل و نقل شهر نیویورک NYCTA

مانند ناسا، NYCTA راهنمای استانداردهای گرافیکی خود را دارد و شامل قوانین تایپوگرافی جالبی برای اعداد، فلش ها و نمادهای حمل و نقل عمومی است که مسافران عادی هر روز آن را بدیهی می دانند.


یک دفترچه راهنمای برند به یاد ماندنی برای خود بسازید

هنگامی که دفترچه راهنمای برند منحصر به فرد خود را بسازید، مشتریان برند شما را می شناسند و آن را با تمام نشانه های بصری که می خواهید مرتبط می کنند. امیدواریم از لیست دفترچه راهنمای برند جذاب ما الهام گرفته باشید و برای شما آرزوی موفقیت در ایجاد یک استایل همیشگی برای خودتان داریم.


منبع: www.hubspot.com