/آموزشی

انواع تبلیغات آنلاین (1)

نویسنده: Corey Braccialini

منبع: hubspot.com

ترجمه: شاریوان

پس از آشنایی اندکی با چگونی تبلیغات آنلاین، بیایید به انواع آن بپردازیم.

تبلیغات شبکه های اجتماعی

هر ماه، تقریباً 2.5 میلیارد کاربر فعال در فیس بوک، 1 میلیارد در اینستاگرام و 330 میلیون کاربر در توییتر، در سراسر جهان وجود دارند.

مردم برای گپ زدن با دوستان خود، ارتباط با افراد دیگر در سراسر دنیا، یا برای اهداف تجاری و شبکه ای و دلایل زیاد دیگری در شبکه های اجتماعی حضور دارند. بازاریابان به خوبی از این موضوع مطلعند، که به دلیل تعداد زیاد کاربران فعال در این سیستم عامل ها، هزینه تبلیغات سرازیر شده به پلتفرمهای شبکه های اجتماعی در بالاترین حد خود قرار دارد. پیش بینی می شود تبلیغات شبکه های اجتماعی در سراسر جهان در سال 2021 بیش از 5/8 میلیارد دلار باشد.

تبلیغات در شبکه های اجتماعی مزایای بسیاری دارد. شما می توانید:

با تکیه بر اهداف و به کمک تکنیکهای مخاطبان یابی می توانید در همه شبکه های اجتماعی، به مشتریان خاص دسترسی پیدا کنید.

از انواع قالب های تبلیغاتی برای تبلیغ به گونه ای استفاده کنید که با اهداف تجاری شما همسو باشند.

در تلاش های تبلیغاتی ویژه ای که منجر به فروش و اراوئه کسب و کار شما می شود سرمایه گذاری کنید.

حال بیایید نگاهی به هشت شبکه محبوب رسانه های اجتماعی از جمله Facebook، Instagram، LinkedIn، Twitter، Pinterest، YouTube، Snapchat و TikTok بیندازیم. ما اینجا سعی می کنیم مخاطبان و انواع تبلیغات موجود در هر یک را بطور مختص بیان کنیم.

شاید مایل به خواند این مقاله هم باشد: تبلیغات جستجوی پولی چیست؟

  1. فیس بوک

فیس بوک پرکاربردترین شبکه رسانه های اجتماعی است. تقریباً 2.5 میلیارد نفر در سراسر جهان از فیس بوک استفاده می کنند. یعنی بیش از 30٪ از جمعیت جهان. با وجود تعداد زیاد افرادی که از فیس بوک استفاده می کنند، تقریباً می توان تضمین کرد می توان مخاطبان مربوط به کسب و کارهای مختلف را جذب نمود. آنجاست که یکی از قدرتمندترین ویژگی های تبلیغات در فیس بوک به چشم می خورد: هدف قرار دادن مخاطب. قابلیت های هدف یابی در فیس بوک با هیچ یک از شبکه های اجتماعی دیگر قابل مقایسه نیست. سه نوع مخاطب وجود دارد که می توانید آنها را در فیس بوک هدف قرار دهید: مخاطبان اصلی: مخاطبانی براساس معیارهایی مانند سن، علایق و جغرافیا. مخاطبان سفارشی: با افرادی که قبلاً با کسب و کار شما در ارتباط بوده اند تماس برقرار کنید. مخاطبان شبیه: به افراد جدیدی دسترسی پیدا کنید که علایق آنها با بهترین مشتری های شما مشابه است. هدف گذاری پیشرفته فیس بوک می تواند برای هدف قرار دادن تبلیغات شما برای بیشترین مخاطبان مورد استفاده قرار گیرد - و حتی مخاطبان جدید را. اما در شرایطی جز این، نمی توان فقط با محتوای ارگانیک به آنها دسترسی پیدا کرد و مورد استفاده قرار داد.

تبلیغات در فیس بوک شامل طیف وسیعی از انواع تبلیغات است، از جمله:

تبلیغات عکس

تبلیغات ویدیویی

تبلیغات داستانی

تبلیغات لید

تبلیغات عکس برای به اشتراک گذاری مجموعه محتوای تصویر بسیار مناسب است. تبلیغات ویدیویی برای فیلم های توضیح دهنده محصول و برند تجاری عالی هستند. تبلیغات داستانی به شما امکان می دهد از ترکیبی از عکس و محتوای ویدیویی کوتاه استفاده کنید.

روش مورد علاقه افراد حرفه ای زیادی برای تبلیغات در فیس بوک تبلیغات لید است، زیرا آنها بهترین ها را از هر دو جهان به شما می دهند: به اشتراک گذاشتن محتوای بصری و تولید همزمان همه موارد. عملکرد این نوع خاص از تبلیغات بدین صورت است که تبلیغ دهندگان پس از پذیرفتن قوانین فیسبوک برای انتشار این نوع خاص از تبلیغات، میتوانند با تعیین هدف خود تبلیغی را طراحی کنند تا مخاطبان در فیسبوک در مواجهه با آن تبلیغ به سادگی و به اختیار خود به جای پرکردن فرم با یکی دو کلیک، بخشی از اطلاعات شخصی خود که بدان اشاره میشود را در اختیار تبلیغ دهنده قرار دهند.

فیسبوک بیان کرده است که مشخصاً تا زمانی که مخاطب، اشتراک گذاری اطلاعات خود را تایید نکند، هیچ گونه اطلاعاتی در اختیار تبلیغ دهنده قرار نمی گیرد و همچنین قوانین مهمی برای امنیت اطلاعات مخاطبان پیش از انجام تبلیغات به امضای تبلیغ دهنده می رسد. از جمله اینکه تبلیغ دهنده به هیچ وجه، حق به اشتراک گذاری داده های کاربران با شخص ثالثی را ندارد.

اندازه و صنعت شما مهم نیست، می توانید از تبلیغات لید برای یافتن مشتریانی بالقوه که احتمالاً به محصولات یا خدمات شما علاقه مند هستند، استفاده کنید. با تبلیغات لید، محتوای مفیدی را ارائه می دهید که بینندگان را به ثبت نام در یک خبرنامه، دریافت برآورد قیمت یا درخواست اطلاعات اضافی کسب و کار ترغیب می کند. در عوض، وقتی بیننده فرم را پر می کند، کسب و کار شما امتیاز جدیدی را دریافت می کند.

روش دیگر تبلیغ در فیس بوک از طریق مسنجر فیس بوک است. Facebook Messenger یک برنامه پیام رسان جداگانه است که فرصت های تبلیغاتی خاص خود را دارد. Facebook Messenger برنامه پیام رسان در کشورهایی از جمله ایالات متحده، کانادا و استرالیا است. سایر برنامه های پیام رسانی مانند WhatsApp و WeChat محبوب ترین گزینه در کشورهای سراسر آمریکای جنوبی، اروپا، آفریقا و آسیا هستند.

در سراسر جهان، ماهانه 20 میلیارد پیام بین مردم و مشاغل از طریق پیام رسان فیس بوک رد و بدل می شود. تبلیغات سهم بزرگی در شروع مکالمات در Facebook Messenger دارد. چند روش مختلف وجود دارد که می توانید از Facebook Messenger به عنوان بخشی از استراتژی تبلیغاتی خود استفاده کنید.

فراخوان اقدام به پیام رسان فیس بوک در تبلیغات: مکالمه را با تبلیغات در فیس بوک شروع کنید که شامل یک تماس برای اقدام برای ارسال پیام است.

تبلیغات داستان مسنجر فیس بوک: تبلیغات داستانی را در داستان های مسنجر اجرا کنید.

تبلیغات پیام رسان فیس بوک: از تبلیغات پیام رسان برای تحویل مستقیم محتوا به چت های پیام رسان فیس بوک کاربران استفاده کنید.

همه این تبلیغها می توانند گردهم آیند تا مخاطبانتان را به شروع مکالمه با تجارت خود ترغیب کنید. می توان از آنها برای تماس با یک تیم فروش، درخواست اطلاعات بیشتر درباره یک محصول یا حتی به اشتراک گذاشتن سایر مطالب مانند پست های وبلاگ یا کتابهای الکترونیکی استفاده کرد.

روش مورد علاقه من برای تبلیغ در مسنجر فیس بوک هدف گذاری مجدد است. هدف گذاری مجدد تبلیغات در Facebook Messenger راهی عالی برای شروع مکالمات هدفمند و ارسال پیشنهادات و محتوای شخصی است. پیام های اسپانسر شده به شما امکان می دهند برای افرادی که قبلاً با تجارت شما در مسنجر تعامل داشته اند تبلیغ کنید. این یک روش عالی برای جذب مجدد مخاطبان خود به روشی شخصی است.

(لینک یکی از مطالب وبلاگ) شاید مایل به خواند این مقاله هم باشد:

  1. اینستاگرام

اینستاگرام ماهانه بیش از 1 میلیارد کاربر جهانی دارد. این کمی کمتر از نیمی از تعداد کاربران در فیس بوک است. اکثر کاربران بین 18 تا 34 سال هستند. همچنین می توانید از طریق مدیر تبلیغات فیس بوک نیز در اینستاگرام تبلیغ کنید.

به سه روش می توانید در اینستاگرام تبلیغ کنید:

پست ها و استوری ها را مستقیماً در حساب حرفه ای اینستاگرام خود تبلیغ کنید.

از صفحه فیس بوک خود تبلیغات ایجاد کنید و آنها را در هر دو فیس بوک و اینستاگرام تبلیغ کنید.

برای دسترسی به قابلیت های کامل هدف گیری، کمپین های تبلیغاتی در مدیر تبلیغات فیس بوک ایجاد کنید.

من توصیه می کنم از گزینه سوم استفاده کنید و کمپین های سفارشی برای مخاطبان خود در اینستاگرام ایجاد کنید.

اینستاگرام انواع تبلیغات مشابه فیس بوک دارد، از جمله:

تبلیغات عکس

تبلیغات ویدیویی

تبلیغات داستانی

تبلیغات در کاوش

آگهی های خرید

تاکنون جالب ترین نوع تبلیغات در حال حاضر تبلیغات موجود در تبلیغات Ads in Explore و Shopping Post است. افرادی که از Instagram Explore استفاده می کنند در حال کشف علایق خود و کشف محتواسازان جدید هستند. تبلیغات در Instagram Explore فرصت خوبی برای قرار دادن نام تجاری خود در مقابل مخاطبان جدید است.

تبلیغات Shopping Post به شما امکان می دهد برچسبی را وارد کنید که نام و قیمت محصول را در تصویر شما نشان دهد. با کلیک بر روی برچسب، چشم انداز شما مستقیماً به یک صفحه محصول منتقل می شود که در آن کاربران می توانند خرید خود را انجام دهند.

ادامه این مقاله در اینجا بخوانید.