/تحلیلی

ابزارهای تولید محتوا

اگرچه CMS به شما کمک می کند محتوای خود را مدیریت کنید، اما به شما در ایجاد آن کمک نمی کند. اینجاست که ابزارهای تولید محتوا مفید هستند. این موارد به ویژه اگر از نظر هنری دچار نقصان شده باشید، مخصوصاً اگر امکان استخدام نیروی جدید نداشته باشید، بسیار مفید هستند. از GIF گرفته تا اینفوگرافی، ابزارهای ایجاد محتوا به شما کمک می کنند فارغ از نوع محتوایی که ایجاد می کنید، شمایلی حرفه ای داشته باشید.

Giphy GIF جایگزین صورتک ها به عنوان یک شکل کاملاً معمولی از پیوندی ها شده است و بنابراین روشی قابل قبول برای ارائه محتوا است. Giphy به شما امکان می دهد میلیون ها GIF از پیش ساخته شده را در پایگاه داده آنها جستجو کنید یا حتی خودتان ایجاد کنید.

Vidyard یک بستر میزبانی ویدیو است که برای بازاریابان ساخته شده است. این نرم افزار به شما امکان می دهد ویدئو خود را با اضافه کردن پوشش، متن یا دکمه های CTA، آزمایش اسپلیت، رونویسی و ویژگی های SEO شخصی سازی کنید.

SurveyMonkey یک پلتفرم پیشرو در ایجاد نظرسنجی است. چرا ممکن است به چنین چیزی احتیاج داشته باشید؟ زیرا یک بازاریاب خوب می داند که بازخورد مشتری برای یک کمپین موثر بازاریابی حیاتی است.

MakeMyPersona ابزار عالی HubSpot است که شما را در روند ایجاد شخصیت خریدار راهنمایی می کند. شما می توانید در طی مراحل ایجاد محتوای خود، سندی را برای ارجاع ایجاد کنید.

Anchor ابزار پادکست برای مبتدیان است. این برنامه بصورت رایگان قابل استفاده است است و به شما امکان ضبط و ذخیره قسمتهای نامحدود را می دهد و به راحتی می توانید در هر سیستم عاملی آن را نصب کنید.

ایجاد یک برنامه محتوا

محتوا در همه جا وجود دارد، اما موفقیت آن به توانایی شما در تطبیق آن با رسانه ای که در آن قرار می گیرد متکی است. برای ارسال در رسانه های مختلف - یا سیستم عامل های موجود در آن رسانه ها، برای این موضوع یک اندازه برای همه مناسب نیست.

محتوای شبکه های اجتماعی با محتوای وبلاگ یا وب سایت متفاوت است. بنابراین، شما باید بدانید که چگونه خلاقیت خود را متناسب سازی کنید تا به مخاطبان خود در جایی که هستند برسید.

بیایید به برخی از دستورالعمل ها برای به اشتراک گذاری محتوا در سیستم عامل های مختلف بپردازیم.

محتوای رسانه های اجتماعی

ایجاد محتوا برای رسانه های اجتماعی یک هنر است. و ارزش وقت گذاشتن را دارد، زیرا 2.6 میلیارد کاربر در سراسر سیستم عامل رسانه های اجتماعی در سراسر جهان وجود دارد. بعلاوه، حتماً کسانی در شبکه های اجتماعی شما را دنبال می کند، شما را دوست دارند و به صحبت های شما علاقه مند هستند. بنابراین، مخاطب مشتاقی دارید که آماده است با محتوای شما درگیر شود.

در اینجا چند نکته سریع برای ایجاد محتوا در برخی از کانال های محبوب اجتماعی آورده شده است.

از فیس بوک می توان برای ایجاد اجتماعات خرد از طریق گروه ها یا به اشتراک گذاری برای مخاطبان گسترده در صفحات فیس بوک استفاده کرد. وقتی نوبت به اشتراک گذاری محتوا می رسد، سوالات و فیلم ها بیشترین جذابیت را دارند.

اینستاگرام برای به اشتراک گذاشتن تصاویر با کیفیت بالا و فیلم های کوتاه با زیرنویس های کوتاه حرف ندارد. هشتگ ها به شرطی که به حساب و تجارت شما مرتبط باشند، روی این بستر خوب کار می کنند. Instagram Stories روش جدیدی را برای تعامل با پیروان شما معرفی کرده است، از نظرسنجی سریع گرفته تا سوالات گرفته تا فیلم های بلادرنگ.

YouTube بیش از یک میلیارد کاربر دارد. کاربران این پلتفرم را برای تماشای انواع محتوا بکار می برند. برخی از موفق ترین مطالب موجود در این سیستم عامل، راهنماهای vlogs، یا بررسی محصولات و فیلم های آموزشی است.

محتوای وب سایت

محتوای وب سایت باید بر روی سه چیز تمرکز کند: شخصیت شما، کلمات کلیدی مورد نظر شما و راه حل های شما. برخلاف محتوای وبلاگ شما، نسخه موجود در وب سایتتان باید بازدیدکنندگان را به یک راه منسجم و طبیعی راهنمایی کند. به محتوای وب مانند نقشه محصول خود فکر کنید.

مراقب باشید بازدیدکنندگان را از طریق فیدهای شبکه های اجتماعی و سایر عناصر منحرف کننده دور نکنید. پس از جذب مشتری احتمالی، باید همه تلاش خود را برای نگه داشتن او در آنجا انجام دهید و این عملکرد اصلی محتوای وب سایت شماست.

محتوای وبلاگ

هدف از محتوای وبلاگ پشتیبانی از تجارت شما با هدف جذب افراد غریبه و آوردن آگهی واجد شرایط است. محتوای وبلاگ یک منبع رایگان است که اغلب به طور مستقیم به فروش مربوط نمی شود، اما قدرت یک وبلاگ خوش ساخت را که در نهایت برای کسب و کار شما درآمد کسب می کند، دست کم نگیرید. تحقیقات نشان می دهد شرکت هایی که بیشتر وبلاگ می نویسند، از کسانی که وبلاگ نمی نویسند، بازدید و بازده بیشتری دارند.

تجزیه و تحلیل محتوای شما

آخرین و بدون شک مهمترین مرحله در ایجاد محتوا، تجزیه و تحلیل محتوای شما است. بدون داده، نمی توانید بدانید چه چیزی کار می کند یا چگونه می توانید آن را بهبود بخشید.

چندین نقطه داده وجود دارد که می توانید هنگام تجزیه و تحلیل محتوای خود ردیابی کنید، بنابراین از اهداف خود به عنوان راهنما برای تنظیم برخی پارامترها استفاده کنید. هر آنچه می خواهید با محتوای خود به دست آورید به شما در انتخاب سنجه کمک می کند.

آنچه تحلیل می کنید کاملاً به خود شما بستگی دارد، اما در اینجا چند ایده برای ردیابی معیارها آورده شده است:

بازدید از صفحه: تعداد کاربرانی که از محتوای شما بازدید می کنند.

Organic Traffic: میزان ترافیکی که از موتورهای جستجو حاصل می شود.

نرخ گزاف گویی: درصد بازدیدکنندگانی که تنها پس از بازدید از یک صفحه از سایت شما خارج می شوند.

نرخ تبدیل: درصد بازدیدکنندگانی که با CTA درگیر می شوند.

نرخ تعامل: تعداد افرادی که از طریق پسندیدن، اشتراک گذاری، نظر یا روش های دیگر با محتوای شما ارتباط برقرار می کنند.

رشد مخاطب: مشترکین یا راهنمای جدیدی که از یک قسمت محتوا تولید می شود.